vrijdag 28 februari 2014

Offline door een wasmand

Het staat in de agenda!

Vandaag heb ik het ultieme dieptepunt bereikt. Het kijken van reclames op tv is suf, elk uur nu.nl checken is overbodig, elke dag pinterest is al teveel tijdverspilling eigenlijk maar vandaag was echt een low point. Terwijl ik moest opruimen, schoonmaken, bloggen, abv werk doen en mijn carnavalspakje moest af maken, ging ik toch eventjes op facebook kijken en wat stond daar.... De before en after van iemands wasmand. Een. Wasmand. Wat een enorme verspilling van bits, bytes en tijd. Ik kreeg een enorme drang om mijn account op dat moment op te zeggen. Niet gedaan natuurlijk want hoe moet je anders alles bijhouden...
Maar wat leer je nou werkelijk van zoiets als facebook? Ik zie over het algemeen onbelangrijke momenten in iemands leven, reclame voor dingen die ik niet hoef, nieuwsberichten over verschrikkelijke dingen in de wereld waar ik niks aan kan doen en grappige maar nutteloze filmpjes en lijstjes. Ik heb serieus een keer 2 uur achter elkaar buzzfeed gekeken. Ik kon gewoon niet ophouden!
Ik vraag me wel eens af hoeveel meer tijd ik zou hebben als ik geen tv keek en niet doelloos zou internetten. Is dit een uitdaging?? Zou ik het doen. Een week lang geen tv 's avonds, geen films, alleen sesamstraat tijdens het eten koken en dat is niet voor mij maar voor Lotte. Geen simpson app, geen pinterest, geen facebook, behalve voor het posten van blogs. Geen nieuws? Hmmm. Nu.nl is toch niet zo nieuwswaardig. Een keer per dag nos.nl. 

Jep ik ga het doen. Ik begin na de carnaval (wie heeft er zin in?! Ik niet maar dat is een heel andere post). Dat is dan woensdag, 5 maart. Ik ben heeeel benieuwd, verwacht enorme afkickverschijnselen en houd jullie natuurlijk op de hoogte! Ik heb het in mijn agenda gezet :)

Wie doet er mee?!

dinsdag 25 februari 2014

Key Lime Pie (limoen roomtaart) recept

Key lime pie komt uit Florida USA en het is een heerlijk fris en makkelijk gebak. Ik voel mij een beetje schuldig want dit zit vol met geraffineerd suiker en ik heb niet eens de moeite gedaan om te proberen het suikervrij te maken. Desondanks een super lekker taartje om van te smullen op een zon(d)-ige dag.

KEY LIME PIE (citroen limoen roomtaart)


- 1 blikje gezoete gecondenseerde melk (oa te koop bij AH)
- 150 ml limoensap, vers
- de rasp van 1 limoen
- 5 grote eigeel
- 200 gram biscuitjes
- 3 eetlepels boter, gesmolten

Verwarm de oven voor op 175 graden.

Maal de biscuitjes fijn in een hakmolen of door ze in een afsluitbaar zakje te doen en er met de deegroller over heen te rollen.
Voeg de boter bij de kruimels en roer tot een deeg. Als het niet goed genoeg plakt voeg dan 1 of 2 eetlepels water toe.
Doe het deeg in een ingevette springvorm van 20 cm en spreidt het uit met behulp van de achterkant van een lepel. Maak een klein opstaandrandje van ongeveer 1 cm.

Klop de eigelen kort los. Al roerend voeg de melk en de limoensap geleidelijk toe. Roer als laatste het raspel toe.
Giet het mengsel in de springvorm.

Bak de taart in het midden van de oven ongeveer 15 minuten, totdat de taart gestold is.
Laat de taart op een rek afkoelen en zet hem daarna afgedekt in de koelkast.

Serveer de taart koud.

Tip: klop de 5 eiwitten stijf met 150 gram witte basterdsuiker en een schepje maizena. Schep het eiwit op de afgekoelde taart met een lepel. Maak leuke piekjes. Bak de taart nogmaals 15 minuten, op 150 graden.

Geniet!





vrijdag 21 februari 2014

Allemans reality leven


Wie is Badr Hari? En waarom is hij toch zoveel in het nieuws?? Ik heb gemist waarom dat toch elke keer zo'n grote kop geeft op nu.nl. Hij heeft geweldsmisdaden gepleegd in het uitgaansleven van Amsterdam. Dat opzich lijkt me niet bijzonder, dat gebeurt elk weekend. Is het omdat hij bekend is? Ik kende hem niet, maar nu wel...
Het doet me een beetje denken aan de berichten over Tanja Nijmeijer. Alleen het bericht dat er een Nederlander bij de FARC zat, vond ik nieuwswaardig. Waarom zouden we ons druk maken om een vrouw die vrijwillig bij een guerilla bewegen zit. Is dat alleen omdat ze Nederlander is? En als je vecht voor een ander land, ben je dat dan nog wel...
Zo is er best vaak nieuws te lezen dat meer onder schandalen, roddels, en sensatie nieuws valt. Maar dat is schijnbaar de trend van vandaag. Mensen zijn meer geinteresseerd in de levens van anderen, misschien om hun eigenwaarde op te krikken? We zijn zo druk bezig met anderen. Facebook, twitter, reality series, Adam zoekt Eva... Een dating show op een eiland, naakt. Waarom? Ik heb mijn vriend, de vader van mijn kind, gewoon ontmoet tijdens het uitgaan. Spontaan. Ik kon niet op facebook checken wat voor geweldige of verschrikkelijke dingen hij deed. Ik kon onze profielen niet matchen om te zien hoe goed we overeenkomen. En ik had hem zeker niet naakt gezien op de eerste date... Gelukkig, je moet toch wel een beetje klikken qua persoonlijkheid vind ik. 
Nederland van Alleman. Dat is nou een leuk programma. Vijftig jaar geleden maakte Bert Haanstra een film over Nederland. Niemand bijzonder gewoon de Nederlanders van toen. Het programma kijkt naar het verschil tussen toen en nu en hoe erg het veranderd is. En dat is best wel erg. We zijn vrijer, vooral als vrouwen en hoewel we schijnbaar seks kunnen hebben met iedereen en alleman, hebben we gemiddeld minder seks per week dan toen. Relaties gaan sneller uit, 1 op de 3 getrouwde stellen gaat weer scheiden en 1 ouder gezinnen zijn veel voorkomend. Mannen doen minder moeite, vrouwen ook. Jammer is dat. In plaats van al die programmas op tv opzoek naar de liefde, Boer zoekt vrouw, man zoekt russin, adam zoekt eva, dating in the dark, the undateables en nog zoveel meer, zie ik liever dat mensen energie stoppen in relaties en contact maken in het echte leven. Laten we ophouden met reality kijken op tv, laten we onze eigen reality eens leven.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...