vrijdag 22 mei 2015

Het is weer zover, wie gaat er mee naar Disney?!

Disney is een traditie begonnen om elk jaar een 24 uur feestje te geven. Magic Kingdom in Florida en Disneyland California gaan dan om 6 uur open en om 5:59 weer dicht. Het is leuk om de volgende dag de verslagen te lezen van mensen die de hele 24 uur in het park zijn geweest. Het lijkt mij geweldig om te kunnen zeggen dat ik om 3 uur 's nachts in Thunder Mountain ben geweest. Helaas woon ik in Amsterdam en is het een beetje duur om langs te gaan. Had Disneyland Parijs dit maar...
Gelukkig hebben ze nog een andere traditie, namelijk het aanzetten van een webcam. Deze blijft de hele 24 uur aan staan en een leuke toevoeging dit jaar, er zit geluid bij!

Nieuwste disneystore aanwinst, thanks sis!!


Dus wie gaat er mee! Mensen kijken, shows kijken, parades kijken, kijken kijken kijken. Helaas gaan attracties maar toch is het leuk!
Kijk vooral even om 18 of 21 uur en om 7 uur morgenochtend naar de Disney World cam!

Disneyland: http://www.disneylandevent.com/24hrevent/  (deze heeft meerdere cams)
Disney World: http://disneyparks.disney.go.com/blog/watch-coolest-summer-ever-live-stream-main-street-u-s-a-at-magic-kingdom-park/

vrijdag 1 mei 2015

De bruilofttaart


Het leukste aan een taart maken voor een bruiloft waar je bij bent, is de vele complimentjes. Het was ook bijzonder goed gelukt 😊
De taart zegt All we need is love And a little cake!
De bovenste laag slaat op de trouwringen, het is het gebergte waar het nu echtpaar op uitkijkt vanuit hun skivakantie appartement in Oostenrijk. Tevens waar het huwelijksaanzoek is gedaan 😊


Nu door naar de volgende, een schotse verjaardagstaart. Die wordt ook leuk, met een stone circle oa. En voor zondag nog een taart voor mijn verjaardagsfeestje maar dat wordt een simpele icebox cake. 

Fijn weekend allemaal!




woensdag 15 april 2015

Heerlijke amandel-dadel koekjes recept in 15 minuten, zonder ei, zonder toegevoegd suiker, glutenvrij en eventueel zuivelvrij

Dit simpele recept heb ik vandaag in 15 minuten gemaakt voor onverwacht bezoek (nou ja, verwacht maar veel te vroeg). Het zijn hele lekkere beetje zachte koekjes, glutenvrij, toegevoegd suiker vrij, zonder ei en eventueel zuivelvrij.

Amandel-dadel koekjes


Benodigd:
125 gram amandelmeel 
30 gram boter of margarine
4 dadels
Eventueel een halve eetlepel agavesiroop als je van zoet houd

Een keukenmachine

Verwarm de oven voor op 180 graden celsius. 
Doe een bakpapiertje op een bakplaat.

Stop alle ingredienten in de keukenmachine en maal fijn tot een samenhangend deeg. Voeg eventueel een theelepel of twee water toe als het niet genoeg plakt.
Rol kleine balletjes en druk deze plat op de bakplaat tot ongeveer 1 cm dik. (2 jarige kunnen hier prima bij helpen :)
Zet de bakplaat in het midden van de oven en bak 8 minuten.

Haal de bakplaat uit de oven en draai de koekjes met een spatel om. De overige hitte van de plaat gaart dan de bovenkant van de koekjes nog een beetje. 
De koekjes hoeven niet perse af te koelen maar hoe koeler, hoe steviger. Wel nog chewy (en mocht iemand daar een goed Nederlands woord voor kennen dan hoor ik het graag!)

Ik denk dat ik ze maar amandel-dadel te vroege schoonouders koekjes noem :)

Ik wil 'm mama!!

Trouwens druk druk druk druk! Vandaar even wat stilte van mijn kant. Over 1,5 week moet ik een bruidstaart voor 100 mensen af hebben, voor een bruiloft waar ik tevens de ceremoniemeester ben, en kort daarna een kleine maar zeer gedecoreerde verjaardagstaart in het thema Outlander (de serie). Het wordt leuk! Maar druk dus.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...