maandag 22 september 2014

Pizza zonder gluten

Zin in pizza maar niet in die broodbodem? Hier is een recept voor pizza waarbij de bodem is gemaakt met amandelmeel en bloemkool. Ik vond het zo inspirerend (wij eten nogal wat pizza hier) dat ik het wilde delen met jullie!


http://www.greenkitchenstories.com/green-pizza-with-a-cauliflower-base/

Ik ga dit binnenkort uitproberen en ik zal er zeker een bericht over schrijven. Ik hoor ook graag als iemand dit gemaakt heeft, ik ben heel benieuwd!

Afbeelding van http://iamafoodie.nl/pizzabodem-van-bloemkool/

UPDATE: Ik heb het gemaakt en het smaakt bijzonder lekker. Beter dan een echte bodem eigenlijk. Er zit meer smaak aan en blijft ook redelijk zacht wat wel lekker is. Ik zal proberen het recept uit te werken en te posten binnenkort.

Sint snoepgoed deel 2

Met de baby uitgerekend eind november, ben ik nu al bezig met vanalles dat daarna komt. Weliswaar is het net herfst en ga ik morgen met alle vrouwen uit ons gezin pompoentjes kopen, vandaag zaten er wannabe kruidnoten in de oven.

Het doel is om een glutenvrije, geraffineerd suikervrije kruidnoot te maken die lekker smaakt, zoals het hoort ook vooral. Nog weer ietsje gezonder dan de recepten van vorig jaar. 
Ik had niet al teveel mijn best gedaan om ze juist te rollen maar ze kwamen er nog redelijk als kruidnoten uit... Op zicht dan. Qua smaak was het minder. Mijn dochter en vriend vonden ze heerlijk, ik ietsje minder. Volgende keer in ieder geval geen banaan er in.

Op naar het volgende probeersel. 

Kan je in de tussentijd niet wachten om ze te bakken:
Sinterklaasrecepten.com
Makkelijke site met alles wat je nodig hebt voor sinterklaas maar dan wel wit bloem, geraffineerd suiker en veel boter. Wel lekker natuurlijk ;)
Of kijk rond op de site. Ik heb vorig jaar allemaal geraffineerd suikervrije recepten voor snoepgoed geplaatst.

vrijdag 19 september 2014

Bouwvakkertje in opleiding



Vorige week kwam er een hoop zand op een parkeerplaats in de straat. De volgende dag begon een hoop herrie en 3 bouwvakkers. Eigenlijk bouwvakkertjes, schattig zo jong. De bakstenen werden van de stoep verwijderd en daarmee bedoel ik eigenlijk dat de stoep werd verwijderd. Het was aan het begin van de straat dus we konden het niet zo goed zien maar het was vast voor kabels trekken oid. 
Toen de stoep er weer lag, gingen ze verder naar een stukje ernaast. Weer alle stenen eruit maar er leek toch niks in te gaan. Er lagen geen kabels, er werd geen zand bijgestort, eigenlijk gebeurde er niks. Later was ook dat stuk weer netjes aangelegd en waren ze alweer alle stenen ernaast eruit aan het halen. Toen ben ik echt aandachtig gaan kijken. Ze konden toch niet niks doen? Deze besteedde belastingcentjes waren toch wel ergens goed voor?! 
Ik heb gezien hoe ze alle stenen bij ons tegenover eruit haalden. Het mini bulldozertje heeft ze opgepakt en verplaatst naar de andere kant. Daar begonnen de jongetjes ze dan weer neer te leggen. Dat was het. Geen ander patroon erin, geen andere stenen, gewoon niks. Eerst eruit, dan er weer in. Ik denk dat ze ze hebben omgedraaid ofzo. Af en toe kwam er iemand zijn huis uit en struikelde dan zo een zandbak in. Soms kwam er iemand thuis die zich afvroeg hoe hij de deur weer in moest zonder het strakgestreken zand te vervuilen met voetafdrukken. Maar even later waren ze die huizen dan alweer voorbij. Hopelijk gaan ze deze ongein niet ook aan onze kant van de straat beginnen. Hier wil ik niet voor wakker gemaakt worden elke ochtend. Misschien waren er niet genoeg stage plekken te vinden voor de bouwvakkertjes in opleiding?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...