Een zoektocht naar de perfecte ongeraffineerde gedecoreerde taarten en gebak gemixt met een dosis Life! Wekelijkse eigen recepten.
dinsdag 20 mei 2014
Het recept voor geluk!
Hierdoor heb ik wat moeite met nieuwe recepten vervaardigen.... :D
donderdag 15 mei 2014
Thank goodness for mothers!
Ik heb gister online patat besteld. De lijst voor patat met... was eindeloos, van gewone patat met tot patat ziekenhuis. Van de laatste had ik nog nooit gehoord maar net als patat oorlog vind ik het een lichtelijk onsmakelijke naam! Om 17:30 kon ik mijn frietjes ophalen en ik was zeer benieuwd of dat ook echt optijd zou zijn. Ik stond nog geen 2 minuten binnen toen een jongen riep "yasmijn!" En daar kwamen mijn frietjes, frikandellen en kroket in tas helemaal kant en klaar over de toonbank! Even gepind en mama, Lotte en ik zaten om 17:45 lekker te smikkelen. Jee kwalitaria!
Met mama naar het stoffenspektakel in apeldoorn geweest, alleen hadden we beide niets in gedachte om te maken en wisten ook niet wat voor stof we wilden dus... De broodjes en taart waren lekker :)
(Foto: stoffenspektakel.nl)
Mijn hubby is deze week weg voor werk. Een weeklang naar Maastricht. Ik kamp dan maar een week bij mijn ouders, gezellig en makkelijker. Niet op zijn minst omdat ik dan niet elke keer met een 10 kilo wegende peuter en een tas boodschappen weer drie trappen op moet klimmen. Ze kan zelf wel omhoog klimmen trouwens maar dan duurt het weer zo lang en moet ik bij binnenkomst als eerste haar handen gaan wassen. De trappen in huis worden toch geregelmatig opgelopen met schoenen die over de Amsterdamse stoepen banjeren op alle mogelijke dagen. Vooral Koningsdag levert veel glas en viezigheid op, voor dat soort dagen heb ik speciale schoenen die daarna weer een jaar in de kast verdwijnen.
Maar goed geen hubby thuis en dus alle ochtend en avond diensten voor mij. Ik gaf ook nog twee keer voeding maar daar was ik nu een beetje klaar mee. Ik was al een weekje bezig de avondvoeding eraf te halen omdat Lotte dan het minste dronk maar ze moest elke keer zo hartverscheurend huilen omdat ze niks mocht drinken dat ik uiteindelijk de ochtend er maar uit heb gedaan. Dat was bijzonder simpel. Ze vraagt nog steeds of ze mag drinken maar als ik nee zeg dan roept ze "Havermout eten!", ook goed :) Helaas is ze wel steeds vroeger op gaan staan. Vanochtend was het 5:30! Ik was daarna zo moe dat ik elke keer in slaap viel op mijn stoel. Uiteindelijk ben ik maar op bed gaan liggen maar je moet toch letten op zo'n klein mormel wat energie heeft voor tien. Ik was uiteindelijk zo ongelukkig dat ik bijna in tranen op bed zat. Halleluja voor mijn eigen mama. Haar afspraak was afgezegd dus heeft ze de gordijnen dicht gedaan, Lotte opgepakt en de slaapkamer deur dicht getrokken.
Thank goodness for mothers!! Ik moet het moederdagkadootje nog regelen maar dat wordt nu extra groot want dat heeft ze wel verdiend :)
vrijdag 9 mei 2014
Last minute moederdagtaartje, zonder te bakken!
Even schoenen op de platenspeler leggen.... Mag dat??
Terug naar huis dus en even opgezocht waar die andere bieb dan zat. Een uurtje later waren we weer op weg en gelukkig op het juiste adres. Daar hebben we gezongen, gedanst, getrommeld, eventjes de harp uitgeprobeerd en nog wat van dat soort dingen. En al die mamas en papas maar zingen ;) daarvoor hebben ze moederdag, om waardering te laten zien voor dat soort dagen hihihi
Daarom een klein makkelijk taartje voor een last minute moederdag kado.
Een simpel aardbeien taartje, zonder bakken
Nodig:
Een rol koekjes, bastonne is lekker maar het kunnen ook biscuitjes of country cookies of oreos zijn, wat je lekker vind
50 gram boter
Een pak custardpoeder (en melk en suiker om het mee te maken)
Een bak aardbeien
Slagroom
Springvorm 20 cm en bakpapier
Maal de koekjes fijn in een hakmolen of door ze in een afsluitbaar zakje te doen en eroverheen te rollen met een deegroller.
Smelt de boter en meng de koekkruimels erdoor.
Leg een stuk bakpapier over de bodem van de springvorm en klik de zijkant erop.
Strooi het koekkruimeldeeg over de bodem, verspreid het met de achterkant van een lepel en druk goed aan.
Zet de springvorm in de koelkast.
Maak de aardbeien schoon en snijdt ze in plakjes, zet opzij.
Maak 200 ml custardpudding (zie verpakking)
Giet de nog warme pudding over de koekjesbodem en leg de aardbeien erop.
Zet de springvorm terug in de koelkast om de custard te laten stollen.
Maak de taart vlak voor serveren af door er toefjes slagroom op de doen.
Het is natuurlijk extra genieten om dit taartje op een bordje te schuiven en met twee vorkjes te serveren. Lekker samen smullen!
Abonneren op:
Posts (Atom)


