dinsdag 11 juni 2013

Cream cheese frosting (glazuur)

Recept van de week


Vijf taarten varierent tussen de 15 en 30 cm doorsnee, 20 rozen, 3 lelies, 3 orchideeen en 2 zaagbladen, dat heb ik gemaakt vorige week. Vandaag heb ik alle 5 taarten bekleed met fondant. Alleen de allergrootste heeft wat duidelijke gebreken maar niks ernstigs en ik denk maar zo, een taart heeft ook een achterkant... hopelijk staat de tafel niet midden in de ruimte... :S
Omdat de champagnebotercreme van de trouwtaart op was, moest er een andere vulling in de taart voor mijn vader. Gelukkig had ik nog cream cheese in de koelkast staan en daar kan je best een lekkere vulling mee maken. Daarnaast is het makkelijk, alleen durfde ik dat er in de titel niet meer bij te zetten. Volgens mij zeggen alle andere recepten dat al. Misschien vind ik alles gewoon makkelijk...
En ik kon geen fatsoenlijk Nederlands woord vinden voor frosting, gezien het toch echt geen glazuur is. Nou ja, hier is het recept in ieder geval, lekker voor in en op de taart, vooral worteltaart!

Cream cheese frosting (makkelijk dus)(Ruim voldoende voor een 20 cm taart)

Benodigdheden:

1/2 bakje cream cheese (ik raad Philadelphia aan)
50 gram boter, op kamertemperatuur
80 gram poedersuiker

Zorg dat de boter echt op kamertemperatuur is, anders krijg je klonten.

Die de boter in een kom en mix tot deze licht en luchtig is.
Doe de cream cheese en de suiker erbij en mix 5 minuten.
Zet de frosting in de koelkast tot gebruik.

Als je het op cakejes of taart doet, kan je het er gewoon met een lepel op scheppen, zoals op bovenstaande foto is gedaan of netjes met een spuitzak doen.

Nou makkelijk toch? :)
Maak er iets moois van!

hmmm ik zie net dat ik dit al eens heb geblogt.... woeps.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt! Mocht je een vraag hebben dan wordt deze zo snel mogelijk beantwoord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...