vrijdag 5 september 2014

De niet te vinden hemel

Mijn Tante wees mij erop dat het toch wel erg lang geleden was dat ik voor het laatst heb geblogt. Een goed moment dus om de vakantie tot ziens te wensen en weer enthousiast (en misschien een beetje langzaam) van start te gaan.
Ik moet nog een beetje bijkomen van alle drukte van de laatste twee weken. De nestdrang kwam full force opzetten en met een 36 m2 appartement met maar 1,5 slaapkamer is dat toch stressvoller dan ik had gewenst. Ik roep al 2 jaar dat ik het gevoel heb in een garderobekast te slapen en nu moet daar ook nog een babybed bij in! Na heel, heeel, heeeeeel veel nadenken kwam mijn moeder langs en veranderde in een middag (in overleg) de indeling en uiterlijk van de kamer. Er ging een kast uit, de gordijnen veranderde van blauw naar wit, alles werd schoongemaakt, en veel spullen werden meegenomen en/of weggegooid. Aan het einde van de dag vroeg ik mij ernstig af waarom we dit niet jaren eerder hadden gedaan! Een paar dagen later zijn we naar de ikea geweest en heb ik een sprei voor over het bed en opbergdozen gekocht. Alles in wit of blauw. En relaxt dat het nu is! Ik had nooit gedacht in dit huis nog eens een slaapkamer te krijgen waar ik ontspannen in zou kunnen zijn, dus jeeeeee!


Ondertussen dacht ik nog na over de hemel voor het babybed. Ik wil de hemel in de lengte van het bed hebben hangen, dus niet aan het hoofdeinde, en degene die ik voor Lotte had gemaakt, is daarvoor veel te kort. Daarnaast moest het meer tocht tegen houden en passen binnen mijn nieuwe stijl voor onze slaapkamer namelijk Long Island. (Althans zo heet het in het Nederlands. Na een tijdje gegooglen kwam ik erachter dat het eigenlijk Hampton style heet. Waarom heet het hier dan Long Island??)
Van het stoffenspektakel waar mama en ik een paar maanden geleden waren geweest, kenden we nog een leuke stoffenwinkel in Wierden. Een stukje rijden maar we zijn gelijk even langs mijn opa en oma geweest. In de winkel kon ik maar niet bedenken wat ik wilde. Het was gewoon allemaal net niet het vage idee in mijn hoofd. Eerst maar even lunchen...
Mama kende ook nog een andere stoffenwinkel in de buurt. Daar hadden ze hele leuke kinderstoffen maar ik wilde iets met sterren, maar niet alleen sterren ook iets van poppetjes en natuurlijk blauw/wit maar niet te druk... Verbazingwekkend genoeg hadden ze die stof niet.


Een paar dagen later zijn we naar een winkeltje in Breukelen gegaan. De mevrouw had heel veel goede ideeƫn en kwam met allerhande oerlelijke, niet babyhemelachtige stoffen aanzetten. Maar ze bracht ons op het idee om een band langs witte stof te maken. Dan bleef het rustig, goedkoop want ik had al witte gordijnen, en de band kon wat drukker zijn. Eenmaal weer thuis gegoogled maar ze verkochten de rustige blauw/witte, sterren, poppetjes stof gewoon nergens.
Toen bedacht ik dat we misschien toch naar Putten moesten gaan. Daar kwam Lottes hemelstof ook vandaan. Mijn moeder trok de grens en zei Ja daaaag ik ga niet het hele land doorreizen! Hmmm zit wat in. Dus na overleg met Wouter wordt het.....

Ahum....

De hemel die we al hadden, als strook op de gordijnen šŸ˜³

De slaapkamer is dus af. Nu Wouter nog overtuigen om het opgeruimd te houden. Op Lottes verjaardagsfeestje bleek er de hele dag deo van hem op de schouw te hebben gestaan, grrrrr.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt! Mocht je een vraag hebben dan wordt deze zo snel mogelijk beantwoord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...