zaterdag 3 oktober 2015

Food fotografie cursus

Ooit heb ik mij aangemeld bij thuisafgehaald.nl als kok. Super leuke site waar je voor kostprijs eten kan kopen wat iemand anders over heeft, of speciaal voor jou heeft gekookt. Ik heb lang geleden op deze manier een paar taartjes verkocht maar ben het daarna weer een beetje vergeten. Af en toe krijg ik emails over activiteiten in de buurt speciaal voor thuisafgehaald koks. Meestal heb ik hier geen zin in. Ik hoef niet met tal van vreemden tapas te eten op een zaterdagmiddag. Vorige week kwam echter een aanbieding voor een kleine fotografie cursus in het maken van fatsoenlijke fotos van eten. Het werd gegeven door een echte kok en food fotograaf en kostte maar 15€. Die kans heb ik gegrepen want als er één ding is wat ik storend vind aan mijn eigen blog dan is het wel de fotos! 
Vandaag dus lekker een paar uurtjes in de 'college' banken gezeten met nog een leuk practicum erbij. De fotograaf begon met de mededeling dat food fotografie de moeilijkste vorm van fotografie is. Lastige start maar hij had gelukkig heel wat practische tips om toch een leuke foto te maken. 

Gelukkig had ik een ipad mee om nog even deze slechte foto mee te maken. 

Hoewel ik binnenkwam met het idee te willen leren goeie fotos te maken met mijn smartphone, liep ik eruit met de weet dat dat toch echt niet ging lukken en dat mijn spiegelreflex veel beter dienst doet. Helaas duurt het langer de foto op mijn blog te krijgen want ik moet ze dan eerst van mijn camera op mijn pc zetten. Ik had zelf een paar pannenkoeken gebakken voor de gelegenheid, omdat ik werkelijk niet kon bedenken hoe ik daar een mooie foto van kon maken. Volgende week zal ik het resultaat laten zien. Hopelijk gaat de kwaliteit van de fotos nu snel omhoog! Stay tuned ;)


Geen zin om te koken, kijk eens op thuisafgehaald.nl. Je krijgt heerlijk eten, het kost niet meer dan die ongezonde supermarkt pizza en je spreekt nog eens iemand uit je buurt!


Ps ik denk dat ik weer een opleiding ga volgen, heerlijk om weer even in de klas te mogen zitten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt! Mocht je een vraag hebben dan wordt deze zo snel mogelijk beantwoord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...