vrijdag 28 februari 2014

Offline door een wasmand

Het staat in de agenda!

Vandaag heb ik het ultieme dieptepunt bereikt. Het kijken van reclames op tv is suf, elk uur nu.nl checken is overbodig, elke dag pinterest is al teveel tijdverspilling eigenlijk maar vandaag was echt een low point. Terwijl ik moest opruimen, schoonmaken, bloggen, abv werk doen en mijn carnavalspakje moest af maken, ging ik toch eventjes op facebook kijken en wat stond daar.... De before en after van iemands wasmand. Een. Wasmand. Wat een enorme verspilling van bits, bytes en tijd. Ik kreeg een enorme drang om mijn account op dat moment op te zeggen. Niet gedaan natuurlijk want hoe moet je anders alles bijhouden...
Maar wat leer je nou werkelijk van zoiets als facebook? Ik zie over het algemeen onbelangrijke momenten in iemands leven, reclame voor dingen die ik niet hoef, nieuwsberichten over verschrikkelijke dingen in de wereld waar ik niks aan kan doen en grappige maar nutteloze filmpjes en lijstjes. Ik heb serieus een keer 2 uur achter elkaar buzzfeed gekeken. Ik kon gewoon niet ophouden!
Ik vraag me wel eens af hoeveel meer tijd ik zou hebben als ik geen tv keek en niet doelloos zou internetten. Is dit een uitdaging?? Zou ik het doen. Een week lang geen tv 's avonds, geen films, alleen sesamstraat tijdens het eten koken en dat is niet voor mij maar voor Lotte. Geen simpson app, geen pinterest, geen facebook, behalve voor het posten van blogs. Geen nieuws? Hmmm. Nu.nl is toch niet zo nieuwswaardig. Een keer per dag nos.nl. 

Jep ik ga het doen. Ik begin na de carnaval (wie heeft er zin in?! Ik niet maar dat is een heel andere post). Dat is dan woensdag, 5 maart. Ik ben heeeel benieuwd, verwacht enorme afkickverschijnselen en houd jullie natuurlijk op de hoogte! Ik heb het in mijn agenda gezet :)

Wie doet er mee?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt! Mocht je een vraag hebben dan wordt deze zo snel mogelijk beantwoord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...