maandag 23 maart 2015

Pijnlijke Koeienziekte waar je wel aan moet krabben!

Iedereen heeft vast gehoord van mond en klauwzeer. Een ziekte die koeien kunnen krijgen. Wist je ook dat er een menselijke variant is, genaamd hand voet mond ziekte? Het is een echte kinderziekte en dat ik het heb in giga mate is complete pech volgens de dokter. Het is trouwens echt verschrikkelijk! (En gelukkig onschuldig)
M'n handpalmen zien er alweer veel beter uit  :)
Op moment heb ik maar weinig gevoel in m'n vingertoppen en dit is de minst erge klacht tot nu toe. In chronologische volgorde: eerst had ik een dag koorts met griep verschijnselen. Met twee kids in huis en niemand om te helpen! Die nacht kreeg ik ontzettend jeukend en pijnlijke uitslag op m'n handpalmen. Een bizarre combi trouwens. De avond erop zat het ook op m'n voetzolen. De volgende ochtend kon ik de kinderen bijna niet meer aankleden van de pijn en lopen was alsof er honderden naaldjes in m'n voeten prikten. Daarnaast zat het nu ook op m'n neus, in m'n neus en in m'n mondhoeken! De arts twijfelde geen seconde over de diagnose en zei kwestie van uitzieken. Niks aan te doen. Hier heb deze nutteloze vaseline crème tegen de jeuk (meer krijg je niet als je borstvoeding geeft). Ik ben naar mijn lieve lieve ouders gevlucht die gelukkig altijd bereidt zijn te helpen. Een beetje hulp met de kids was al zo fijn en 's avonds kreeg ik een ijsbadje om de jeuk op m'n voeten te verzachten. Help me herinneren een extra lief gebaar te doen naar mijn mama op Moederdag!

De ziekte lijkt aan de beterende hand ook al heb ik nog wel de angst dat m'n nagels eraf gaan vallen, schijnbaar kan het nog erger. De jeuk is in ieder geval bijna weg en het doet lang niet meer zo zeer. Nu nog die rare vlekken weg en ik zou ook wel graag het gevoel in m'n vingertoppen terug krijgen... En dan te bedenken dat de meeste mensen helemaal geen verschijnselen krijgt, tsss.

Happy monday :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt! Mocht je een vraag hebben dan wordt deze zo snel mogelijk beantwoord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...